Montag, 11. Juni 2007

دستاورد ولسي جرگه در سال دوم کاري آن 21/3/1386



دوشنبه 21 جوزا 1386 الاثنين 25 جمادى الاول 1428 Mon 11 Jun 2007


اخبار
افغانستان
جهان


دستاورد ولسي جرگه در سال دوم کاري آن 21/3/1386
وظيفه پارلمان نظارت بر عملکردهاي دولت است. اما هنوز هم نظارت پارلماني به عنوان خصومت پارلماني تلقي مي گردد. ما مسئوليت خويش را در سايه قانون اساسي پيش مي بريم، اين مربوط دولت است که نظارت هاي ما را به چه ديد مي بيند.
مطلب فوق را محمد يونس قانوني رئيس ولسي جرگه دريک کنفرانس خبري اظهار داشت، که در آن از دستاوردهاي پارلمان در سال دوم تقنيني سخن مي گفت.
بنا به اظهارات آقاي قانوني هدف از اين نشست برشمردن دستاوردها و اجراات مجلس نمايندگان در دور اول سال دوم تقنيني عنوان گرديد.
مجلس نمايندگان دومين سال کاري خويش را به تاريخ اول دلو سال 1385 آغاز و به تاريخ 16 جوزا سال 1386 به پايان رساندند.
به عقيده رئيس ولسي جرگه اجلاس سال دوم مجلس نمايندگان با تفاوت اساسي نسبت به سال گذشته داير گرديده و از نتايج بهتري برخوردار بود.
به گفته آقاي قانوني تجربيات يکساله وکلا در سال اول کاري و استراتيژي موثر وکلا در جهت تمرکز جلسات و تصميم نمايندگان کمک خوبي درجهت اجراات و تصاميم نمايندگان بود.
رئيس ولسي جرگه عنوان کرد که در دور اول سال دوم کاري خويش قدم هاي بزرگي را برداشته ايم و دستاوردهاي چشم گيري در اين رابطه به دست آورده ايم.
عملکرد ولسي جرگه نسبت به سال گذشته در عرصه هاي مختلف بهتر بوده و توانمندي ها و قابليت هاي بيشتري کسب گرديده است.
درمورد تصويب قوانين، کار ولسي جرگه از جهت کمي و کيفي رضايت بخش بوده و روند فعاليت ولسي جرگه در دوره از نظم و انضباط بيشتري برخوردار بوده است.
همچنين بنا به گفته آقاي قانوني عملکرد نظارتي پارلمان در اين دور اجلاس از قوت و انسجام بيشتري برخوردار بوده و در انعکاس خواسته ها و مشکلات مردم در مواردي چون ناامني، فقر، بيکاري، خشکسالي، مواد مخدر، فساد اداري، مهاجرين، عدم توازن بازسازي و ... پارلمان و نمايندگان مردم بهتر عمل نمودند.
آقاي قانوني بار ديگر به سلب صلاحيت وزراي خارجه و مهاجرين اشاره نموده گفت؛ در اين مورد ما نظاره گر باقي نخواهيم ماند و در آغاز دوباره اجلاس ولسي جرگه از دولت خواهيم خواست تا افراد ديگري را معرفي نمايد.

Keine Kommentare: