Sonntag, 4. März 2007

گردهمايي چهارم حوت، پاسخي به اتهامات هشتم جوزا



پيام مجاهد :


حادثه 8 جوزاي سال روان كه با خشم مردم، شهر كابل را به هاله اي از دود مبدل ساخته بود، ضعف عمده دولت را در تأمين امنيت نمايان ساخت. متعاقب اين حادثه حكومت و افراد وابسته در توجيه ناتواني خويش، انگشت اتهام را به سوي افراد خاصي نشانه گرفت كه اين حادثه حكومت برانداز، حركتي سازماندهي شده و با نيات خاصي صورت پذيرفته است. در حاليكه درآن واقعه، خارجي ها باعث بروز حادثه شده و پوليس ملي هم، جانب خارجي ها را در اين جنايت گرفت. در آن پيشامد، حتي پوليس هم لباس رسمي خويش را كند و در كنار ديگر جوانان خشمگين، به آتش زدن پرداخت. اما واقعيت آن بود كه اين حركت خشمگينانه به هيچ عنوان نمي توانست سازماندهي شده باشد، حركتي كه تمام شهر كابل را در بر گرفت و باعث وارد آمدن خسارات فراوان و تلفات گرديد.
گردهمايي بزرگ ملي به تاريخ 4 حوت، در شرايطي انجام شد كه حكومت، بسيار هراسان و نگران از تأمين امنيت آن، در اين روز و در مقابل ده ها هزار افراد گردهم آمده، اظهار عجز نمود و اين در حالي بود كه راه پيمايان را عموماً افرادي تشكيل مي دادند، كه طي پنج سال گذشته جفاي بزرگي در حق شان روا داشته شده بود.

حكومت و در رأس آن وزارت داخله از مجاهدين دي،دي،آر شده تقاضاي كمك نمود و برهمين اساس دو تن از قوماندانان برجسته جهادي، با استقرار در موقف امنيت و با بهره گيري از نيروهاي مردمي كه از جانب هر كدام از رهبران جهادي به آنان معرفي شده بودند، با بستن بازوبند هاي خاص، امنيت شهر و امنيت اجتماع را به دوش گرفتند. مردم با نظم خاصي در استديوم حضور يافتند و با همين نظم، ورزشگاه را ترك گفتند. با ابتكار عمل برگزار كنندگان اين همايش، اجتماع كنندگان، مطالبات خود را از طريق مسالمت آميز ابراز داشتند، با وجود اينكه پس از اختتام گردهمايي، تعدادي از مردم در گروه هاي ده ها نفري در جهت هاي مختلف حركت نمودند، با آن هم هيچ جا آتش زده نشد، هيچ شيشه اي شكسته نشد و دكان و يا منزلي به غارت نرفت،‌ فحش و دشنامي شنيده نشد و حتي با وجود ناخوشنودي مردم از رئيس دولت، حتي يك عكس وي هم پاره نشد. اين وضعيت بيانگر چند نكته اساسي است:
1- آنانكه به حيث افراد وابسته و با اغراض سياسي، حادثه 8 جوزا را سازماندهي شده مي دانستند بطلان ادعاهاي شان به اثبات رسيد.
2- بهترين افرادي كه مي توانند در تأمين امنيت، سهم بگيرند، همان مجاهدين دي،دي،آر شده هستند كه دولت با اغراض سياسي آنان را كنار زده است.
3- مردم، ثابت نمودند، كه خود بيشتر از حكومت غير مردمي، مي توانند امنيت را رعايت و تأمين نمايند.
4- از جانب ديگر اين نكته به اثبات رسيد كه فيصله پارلمان،‌ از حمايت مردم برخوردار است.
5- مردم با همه نارسايي ها از رهبران جهادي كه در شرايط دشوار با قبول مسؤوليت در كنار شان بودند بي علاقه نيستند.
6- رهبران جهادي، در همكاري با ديگر شخصيت هاي ملي و مذهبي، از طريق مسالمت آميز مبارزات سياسي تازه اي را در مخالفت با سياست بازي هاي حكومت آغاز داشته اند. همايش چهارم حوت، فقط مي تواند، سرآغازي بر يك حركت نوين باشد كه از سياسي شدن مجاهدين خبر مي دهد.

Keine Kommentare: