Dienstag, 20. März 2007

پيام بنياد شهيداحمدشاه مسعود




پيام بنياد شهيداحمدشاه مسعود

به مناسبت حلول سال ۱۳۸٦ هجري خورشيدي



به نام خدايي كه هرآن چه را هست، او آفريد


باسلام و درود به ملت شريف و سربلند افغانستان!

آغاز سال نو، سرآغاز حيات دوباره هستي و حلول زندگي بخش و گرما آفرين بهار را به فرد فرد شما عزيزان تبريك مي گويم. علي الخصوص به خانواده هاي معظم و معزز شهيدان وملت قهرمان افغانستان.

نوروز نه تنها يك جشن ملي براي ما محسوب مي شود بلكه نياز ضروري جامعه و خوراك حياتي ملت ما نيز هست .حکم براینست که همراه با نوگرايي طبيعت و همگام با شكوفايي و سبزينه گي بهار، ما نيز بايد با تلاش هاي پيگير و بي وقفه خود، شركت مؤثري در سوق دادن اجتماع خود به سوي ترقي و تكامل داشته باشيم.

حرکت درجهت ایجادجهانی که درآن انسان هاازامنیت،عزت وحرمت برخوردارباشندواین خواست همگانی آدمیان است.

رسیدن به جهان آزادفقط با خودآگاهی انسان هابدست می آید،تادراین مأمول مردمان این سرزمین بتوانندسرآغازفصل نوین تاریخ خودراهوشیارانه انتخاب نمایند،چنانچه انسان ها خودحاکم سرنوشت خویش آفریده شده اند.

اگرريشه هاي حوادث امروز را بايد در گذشته ها جست، فردا ها نيز بر مبناي امروزي شكل مي گيرد كه من و شما مسبب و پديد آورنده ي آن هستيم.

هنوز هم متأسفانه نا امني در تهديد سلامت جسم و روان مردم، به كمين نشسته است تا باری ديگر خواب خوش كودكان سرزمين مارا آشفته سازد.

اكنون شرايط افغانستان فوق العاده حساس شده است، بعيد نيست كه رفتار هاي ناهنجار و فاقد صداقت، باز هم مارا با بحران هاي فرساينده ي ديگر مواجه كنند. عدم درك فرايند هايي كه در جريان است، باعث رويداد هاي تلخ ديگري مي گردد كه دست و پنجه نرم كردن با آنها ديگر در توان و طاقت ملت ما نخواهد بود. اين ناهنجاری ها در افغانستان يك سر شكستگي ملي را به بارخواهد آورده و مردم را نسبت به آنچه روي مي دهد، نگران كرده است.

پس از گذشت پنج سال از دوره ی جديد، امیدوارم جامعه ی جهانی ومسئولین امور نگاهی ژرف تروعمیق ترنسبت به اوضاع افغانستان،فرهنگ مردم، افتخارات شان وخواست تاریخی مردم ما کسب کرده باشند. اما اظهار حقايق و هشدار درباره ي نارواها صرف به اين دليل است كه نبايد غافل بود كه اين غفلت ويرانگر است و جبران ناپذير.

صداقت ايجاب مي كند كه هركسي احساس مسووليت نمايد و شهامت ايجاب مي كند كه حرف هاي شفاف زده شود و ما بايد تلاش كنيم كه اين شفافيت در جامعه مانهادینه گردد.

براي سامان بخشيدن به اوضاع و اميدواري فردا هاي بهترهنوزهم ديرنيست، مي توان آنچه را كه نادرست است وبیراهه می رود،جبران كرد. اين كارشدنيست اما همت و تدبير و شكيبايي و بيداري مي خواهد.، شرايط كنوني پيش از آن كه نگراني بيافريند، مقتضي هوشياري ماست.

ما سالي را پشت سر گذاشتيم كه در آن حادثات خونباري نيز روي داد و خاطره ي تلخ اش بر ذهن مردم جاريست،

می دانیم که سال بس مشکلی در پیش داریم وامادرحالی که ازرحمت خداونددرحق ملت افغانستان برخوردار می باشیم،درعالم بشری، فقط وفقط ایجاداعتماددرمیان مردمان کشور، نیت نیک برای بهروزی ملک،صفای قلب وتفکرسازنده وهمگرایی وهمبستگی ملی، می تواندماراطی سال پیشرو، درراه مقصودقراردهد.

ازخداوندلایزال می خواهم که فضای خشونت، تشنج، ترور،جنگ، نابسامانی وسوتفاهم که سینه های همه ی مردم افغانستان راتنگ وتشویش همه راازسرنوشت وآینده افزون نموده است، حلول سال نو، پیام آورهمدلی، هم باوری، تفاهم،اعتماد به خویش، صداقت، تلاش برای صلح مبتنی بر عدالت باشد.



باعرض ارادت واحترام

احمدولی مسعود

رییس عمومی بنیادشهیدمسعود

Keine Kommentare: