Samstag, 17. Februar 2007

مشاور وزیر دفاع روسیه: امریکا با کلکسیونی از شکست عراق و افغانستان را ترک خواهد کرد


مشاور وزیر دفاع روسیه: امریکا با کلکسیونی از شکست عراق و افغانستان را ترک خواهد کرد
مشاور وزير دفاع روسيه با اشاره به طرح جديد بوش براي اعزام نيروي بيشتر به عراق و افغانستان اعلام كرد: آمريكا با كلكسيوني از ننگ و شكست از عراق و افغانستان خارج خواهد شد.
به گزارش روزنامه‌ي البيان-چاپ امارات- ولاديمير شامانوف، مشاور وزير دفاع روسيه اظهار داشت: اعزام نيروي جديد آمريكا به افغانستان كه در بهار سال آينده انجام مي‌گيرد و نيز اعزام نيرو به عراق به حل بحران‌هاي اين كشور و تثبيت اوضاع امنيتي اين دو كشور كمك نمي‌كند.
مشاور وزير دفاع روسيه هم‌چنين گفت: آمريكايي‌ها نمي‌توانند طالبان را در افغانستان شكست دهند به‌خصوص آن‌كه آمريكايي‌ها از تجربه‌ي روس‌ها در افغانستان به‌ خوبي خبر دارند و نيز به خوبي مي‌دانند كه تمامي سياست‌هايشان در افغانستان از همان ابتدا اشتباه بوده است.
شامانوف گفت: اوضاع امنيتي در عراق و افغانستان از همان آغاز ورود نيروهاي آمريكايي به اين دو كشور نه تنها بهتر نشده بلكه روز به روز در حالت وخيم‌تري قرار گرفته است. وي با اشاره به اوضاع عراق گفت:... اگر اوضاع عراق را نگاه كنيم مي‌بينيم كه خبري از وجود نظام قانون‌مند در سازمان‌ها و حتي روابط اجتماعي و سياسي وجود ندارد. نظم، قانون، امنيت و ثبات براي هيچ يك از شهروندان عراقي فراهم نيست.
شامانوف با اشاره به افغانستان گفت: افغانستان نيز وضعي مشابه عراق دارد. حامد كرزاي، رييس‌جمهور افغانستان است اما توانسته است تنها دركابل حكومت كند و ديگر مناطق و ايالت‌هاي افغانستان عملا توسط طالبان هدايت مي‌شود.

Keine Kommentare: